The Story of Two Female Native and Non-Native TESOL Instructors: A Duoethnographic Look at Convergent and Divergent Language Teacher Identities

Willa Black, Indiana University of Pennsylvania
Alexandra Krasova, Indiana University of Pennsylvania

Abstract

The two authors are white, female, middle class, multilingual, and are pursuing their Ph.D. degrees at a university located in western Pennsylvania in order to become TESOL instructors. However, we have one major difference: one of us is a native English speaker while the other is a non-native TESOL instructor. In this duoethnography we focus on how the assigned (and often adopted) identities of English NS and NNS affect how our identities are formed and how we conceptualise them. Moreover, we lean on art-based research methods as a way to build identities and transfer them into the classroom. We find that assigned identities and binaries affect us even in TESOL programs and that art-based research can lead to important discussion.

Résumé

Les deux auteures sont des femmes blanches de la classe moyenne, multilingues, et sont toutes deux étudiantes doctorantes dans une université située dans l’ouest de la Pennsylvanie pour devenir des enseignantes de l’anglais, langue seconde (TESOL). Cependant, nous avons une différence majeure : l’une de nous est de langue maternelle anglophone (NES) tandis que l’autre parle anglais en tant que langue seconde (NNES). Dans cette duoethnographie, nous nous concentrons sur la façon dont les identités assignées (et souvent adoptées) de NES et NNES affectent la façon dont nos identités sont formées et comment nous les conceptualisons. De plus, nous nous appuyons sur des méthodes de recherche basées sur l’art pour construire des identités et les transférer dans la salle de classe. Nous constatons que les identités et les binaires attribués nous affectent même dans les programmes TESOL et que la recherche basée sur l’art peut conduire à une discussion importante.


2023 • Vol. 7(1) • 10 – 29 • ISSN 2561-7982 •

Creative Commons Licence
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

css.php