On Nurturing Our Teacher Identities through a Polyethnographic Lens

~ Jonathan Purdy, Queensland University of Technology, Australia

~ Lena Barrantes Elizondo, Universidad Nacional, Costa Rica

~ Li Pei, Xi’an International Studies University, China

~ Sylvie Roy, University of Calgary, Canada

Abstract

This article examines teacher identity from different perspectives and contexts where personal histories, diverse teacher’s roles, and pedagogical factors impact its construction. Four scholars in higher education from four countries met during an International Doctoral Research Forum and shared the construction of their teacher identity using a polyethnographic approach. Concepts of teacher identity and three aspects of social theory (social structure, situated experience and identity) form the basis of the investigation. Following the tenet of “currere”, this polyethnography involved reflective conversations through regressive, progressive, analytical and synthetical processes. This article contributes to the body of knowledge of teacher identity and enables teachers to align with some perspectives of what it means to be or become a teacher. It is also an example of the value of sharing experiences from transdisciplinarity and transculturality and the importance of building communities for university teachers that promote reflection and change.

Résumé

Cet article examine l’identité de l’enseignant à partir de différentes perspectives et divers contextes pour lesquelles les histoires personnelles, les divers rôles et les facteurs pédagogiques ont un impact. Quatre chercheurs de quatre pays différents se sont rencontrés lors d’un Forum international de recherche doctorale et ont partagé la construction de leur identité d’enseignant à l’aide d’une approche polyethnographique. Nous avons utilisé trois aspects de la théorie sociale, soit la structure sociale, l’expérience située et l’identité pour situer notre étude. En suivant le principe du « currere », nous offrons des réflexions à travers différents processus attribués à la polyethnographie (processus régressifs, progressifs, analytiques et synthétiques). Cet article contribue à l’ensemble des connaissances sur l’identité des enseignants. C’est également un exemple de transdisciplinarité et de transculturalité. Nous démontrons l’importance de créer des communautés de pratique qui favorisent la réflexion et le changement.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

css.php